#мабільная бяспека

Што такое вішынг? Як працуюць зламыснікі? Што нельга казаць незнаёмцам па тэлефоне?

Прапануем разабрацца ў новых схемах злачынцаў і пазнаёміцца з асновамі асабістай фінансавай бяспекі.

Вішынг – гэта адзін з метадаў махлярства з выкарыстаннем сацыяльнай інжынерыі, які заключаецца ў тым, што зламыснікі, выкарыстоўваючы тэлефонную сувязь і гуляючы ролю (супрацоўніка банка, пакупніка і т.д.), пад рознымі падставамі выманьваюць у трымальніка аплатнай карты канфідэнцыйную інфармацыю або стымулююць да здзяйснення пэўных дзеянняў з картачным рахункам / аплатнай картай з мэтай крадзяжу грашовых сродкаў.

Зламыснікі тэлефануюць кліентам банкаў і, прадстаўляючыся супрацоўнікамі банкаў (могуць прадставіцца супрацоўнікам Нацыянальнага банка), пад рознымі падставамі просяць даць пашпартныя дадзеныя, а таксама рэквізіты банкаўскіх плацежных карт і коды, якія паступаюць на тэлефонны нумар кліента банка.

У большасці выпадкаў нумары тэлефонаў, з якіх тэлефануюць могуць быць схаваныя альбо належаць аператарам сувязі іншых дзяржаў. Аднак у асобных выпадках злачынцамі выкарыстоўваюцца праграмы-ананімайзэры, IP-тэлефанія. Пры гэтым нумары тэлефонаў, з якіх ажыццяўляюцца званкі, вызначаюцца як афіцыйныя нумары, указаныя на сайце банка.

Звяртаем увагу на тое, што супрацоўнік банка пры тэлефанаванні кліенту загадзя павінен ведаць усе неабходныя яму дадзеныя. Таму паведамляць камусьці рэквізіты сваёй банкаўскай аплатнай карты, паролі і коды доступу, пашпартныя дадзеныя ні ў якім разе нельга!

Нацыянальны банк рэкамендуе ў выпадку паступлення падобных званкоў адразу ж звярнуцца ў кантакт-цэнтр банка, эмітаванага карту, распавесці пра сітуацыю і далей прытрымлівацца рэкамендацый супрацоўніка банка. Калі зламысніку ўсё ж удалося атрымаць рэквізіты карты або быў усталяваны факт крадзяжу грашовых сродкаў, варта неадкладна заблакаваць карту і звярнуцца з заявай у праваахоўныя органы.